Salt och peppar

God morgon!

Damn va stressigt de va igår eller. Först jobba jag 10-14 på Travet sen direkt iväg till Salt 15-01.30.

På Salt har vi vår egen kassa vilket innebär egna sällskap som man själv tar hand om. Jag hade 18. Lagom eller bara kaos?

För mig va det väldigt stressigt i början, när alla ska ha sin dricka och vem som ska ha vad och rekommendera hit och massa. Men med ett leende på läpparna gick de ganska bra. Jag fick mycket dricks och min kassa stämde vilket jag är sjukt nöjd med, då min matte är kass och även mitt minne, men det kan bara gå bättre känner jag. 
Först skulle jag vara buffévakt (bestämdes på torsdagen) och ha de lite chill, men sen blev jag säljare (lite senare ^^). Då blev de lite kaos i min hjärna, eftersom den lagt sig lite på vila och lugnat sig lite. Nu gick den upp i högvarv och började oroa sig. 

MEN idag känner jag mig mer säker, eftersom jag igår inte hade en aning om vad vi hade för öl, vissa viner och annan info. Men det känns ändå skönt att de som är "proffsen" där stöttar och jag blir inte utskälld alls, som på vissa andra ställen... de är förstående och väldigt givmilda och allt de där man vill när man känner att man sitter i skiten.

Imon kan jag ha ett liv igen (inte sova, jobba, sova, jobba). Det är julskylting och den dagen/kvällen vill jag spendera med Mattias. Har saknat han så mycket min lilla nalle.

Nu ska jag städa lite, man mår ju som man lever eller? Nä, det är inte så farligt, lite kläder här och var.

Bild på min jobb outfit kommer inom kort (varning för vit seglar dress typ) Jag gillar den inte så mycket, svart känns mer skitvänlig om man säger!

Puss
Mics

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0