Earth Hour + söndagsträning!

Goderafton! känner att tiden bara tickar iväg...

Det får bli ett snabbt inlägg, måste skriva av mig lite innan jag fortsätter med mitt PA.

Igår var det som sagt Earth Hour. Förra året var jag hos Anna Ledel och höll den mysiga timmen, i år var jag och älskling uppe på galgberget vid utsiktsplatsen och myste.

Det roliga var att jag tänkte- det är säkert ingen som tänker som jag... När vi kommer upp dit är det kanske 20-25 pers, de grillar och har tänt upp facklor och massa. Jag skämdes typ lite när ja kom dit haha. Men Mattias drog med mig mot folkmassan.

Klockan blev 20.30 och det blev inte så stor skillnad måste jag säga. Jag såg några fönster släckas men det var ju inte så att hela Halmstad blev mörkt. Det var lite synd, vi bestämde oss för att kolla närmare på saken!

In i staden körde vi och stor besvikelse där med. Lampor i alla lägenheter, det var kanske en i vårt lägenhetshus som hade tänt, så hurray till oss! Sedan kollar vi in på gården... också en besvikelse, massa lampor. Respektlösa människor som inte uppskattar det mysigaste som finns - värmeljus.

Mattias tände sedan alla ljus han kunde hitta, 16 stycken (behöver ju inte överdriva ehrm!) Sedan la vi oss under filten och myste till Millenium del II. Efter det så stängde vi av ljudet på tvn och låg och pratade hur länge som helst kändes det som! Det var massa mys och sedan somnade vi nog runt 12 tiden.

Söndag, klockan är 9.30 JAA tänkte jag och låg kvar tills klockan blev 10.30. Sedan ska vi äta fruksot i köket och så kollar ja på klockan 12.00. Jag fick seriöst panik, jag hade totalt glömt bort den dumma timmen! Jag ville bara slänga i mig frukosten och ta vara på dagen, den lilla timme som försvunnit haha!

Rastlösa som vi båda är så hoppade vi av ångest av att inte ha någon fantasi att göra nått. Mattias talar: Söndagar är tråkiga, det är bara för att då kan man inte sova hur länge som helst, vila på dagen, vara uppe hur länge som helst, för det är skola imon. Det är bara på loven det är gött med söndagar!

Men, jag gav förslaget Träna?! Hopp in i mercan så stack vi till min brors gym PT CENTRET och tränade loss. Jag måste säga att det gick inte alls bra för mig, jag kunde ärligt talat inte koncentrera mig. Av att se sin pojkvän pumpa sina muskler så att ådror och underliga ljud komma ut så gick det inte.

Men, några set blev det av överkroppen iaf! Sen gjorde jag 1 riktig armhävning med, stolt! Ne, kärring armhävningar är min grej!

Juste, snabbt inlägg var det ja.. nu blir det bilder!



Jag tar sneakpic på Tias!



Sen ville jag testa det här! typ, närmare väggen nästa gång? :P



Ett! (typ vet inte att mattias tar bilder?)



Två! (Sumobrottning någon?)



Tre! Ja, alltså.. det skulle blivit en armhävning men efter den
första gick de fan inte mer!



Och den klassiska svartvita. (försöker leka balettdansös på
balansplattan! Gick sådär!)

Det var allt från mig ännu en gång, ha en mysig söndag och träning
på söndagar är underskattat! Fler kommer det bli! 

Puss
Miccs!

Kommentarer
Postat av: Anna

juuuste! earth hour förra året var mys:D dock lät din jordtimme detta året aningen mysigare ändå faktistk!

2010-03-30 @ 19:30:49
Postat av: carina

Du e verkligen graciös ( tror de stavas så ) jag beundrar dej för dina övnigar,ge gärnet bruden, ska bli kul när du kommer ner till oss snart,,då kan du visa mej å Anders dina trix,kram

2010-04-05 @ 10:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0