Fastnat i bussen

Guttenafton!

Uchanamej måste jag säga. Vilken förjävlig dag. Helt onödig verkligen.

Det var så att när jag vaknade imorse klockan 09.00. Kände jag på mig att "idag borde inte jag gå till skolan...". Jag får ett sms av Malin som frågar om vi ska till skolan idag. Och jag svarar såklart"ja..". 11.00 tåget skulle det bli, det blev 11.20 tåget pga att det var sent.

När vi sedan kommer till Falkenberg hinner vi precis med bussen till staden. Vi anropar efter 3an som ska gå till slätten. Vi hinner med den trots att vi är sena. Klockan hinner bli 11.59. Vi skall svänga höger i en korsning...och sen kom vi inte längre.

Vi har kört fast i i vägen. Hur jävla lyckat är inte det? Jag hade som tur var Malin vid min sida. Jag var för det andra kissignödig med. Så det gjorde inte saken bättre när vi satt och skratta åt hela situationen. Vi hade kanske en kvarts promenad till skolan, men...sitter man i en buss vill man ju gärna komma fram med den!

Efter en timme av slirande däck, poliser och nyfikna varelser beslutar vi oss för att gå till fots. Det var jobbigt och kallt. Ryggen värkte och jag var hungrig. Klockan var 13.10.

Vi kom till skolan, fick ingen mat, hade en 20 minuters lektion och sedan en onödig religions lektion där jag blev surare och surare för varje minut. Jag skämdes över mitt mat behov.

Varför gick jag till skolan idag?

Nåväl, väl hemma klockan 16.00 igen, hungrig som en häst och lat som en hund, tog jag mig orken och gjorde lite käk till mig. Nu är jag lycklig igen och är HUR trevlig som helst :D

Jag kanske borde anordna ett slags matförråd i min stora jacka, där rymmer ju all annan skit, så då kan jag ju lika väl ha första-hjälpen-kit om jag skulle hamna i liknande situationer! Smart va? Kanske inte.. men kul tanke!

Nu ska jag ta och orka kolla igenom samhälls provet. Usch finns det något värre? Önskar att jag gillade det, eftersom att det är så viktigt... men nä. Jag läser hellre om kroppens funktion eller något sånt...

Ha de fint i snö kaoset. Imon avstår jag från all fordons trafik som bara går!

Puss och Kram
M



Klockan är 10.55 och jag är lycklig, jag skall till skolan och äta
korv och stroganoff och sedan ha två givande lektioner, för att
sedan komma hem nöjd över min dag och för att jag gick till
skolan.

Såhär blev det;



Tåget var försenat, vi satt fast i en buss i över 1 timme, jag
höll på att kissa på mig, vi fick ingen mat, hade 20 min lektion
och en helt onödig. Jag var sur. Tåget var i tid och jag kom
på mig själv att jag hade ett hemskt mat humör -  igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0