1000 kg snö

God kväll i soffan! för det är här jag sitter nu.

Min lilla rygg har arbetat som en man idag. Ibland undrar jag vart jag hämtar kraft, men den finns där någonstans när den behövs!

Jag gillar faktiskt läget vi har i Sverige just nu. Jag är som vanligt, mycket ensam om mina tycke och tänk. Men det är väl det som gör mig speciell! ^^

Efter gårdagen märker man verkligen hur besatt man är utav att kunna röra sig fritt. Vi kunde helt enkelt inte komma bort från huset. Det var jäklar med spring i benen och kill i fingrarna. Men tillslut blev det äpple och kanel muffins efter många om och men! Och en San Fransisco på det! Melodifestivalen sög som vanligt, men det är ett måste för mig haha, tillslut satt jag själv i soffan bara-för-att-kolla ! Nåväl!

Idag har jag och Mattias skottat enormt med snödrivor. Först för att komma ut från huset, sedan för att komma ut på vägen. Efter det åkte vi till Mattias farmor och hjälpte henne skotta gångar och på garage taket. DET var en jävla snö hög där uppe alltså, nog 40 cm och en snödriva på 2 m. A girl gotta do what a man gotta do! Bra swedis! =D

Ikväll blir det deg, dega och degis. Cola och "70%" apelsinchoklad står på listan! Om vi orkar ska jag och Carina göra bär paj också! Vårt teamwork fungerar perfa när det gäller att baka! Tumme upp!

Nu blir det bilder va!

Lördag morgon, början på en helvetes väder dag!



Mattias är sexig i sin sjöverket overall när han skottar!



Jag leker beach babe i snön. Lyckas nästan...



Jag bjuder på denna. Jag kommer precis ut från toan och där står om inte
Mattias med en kamera redo för att ta miljon bilden. Fan va rädd ja blev haha!



Mattias och jag satte oss ner och målade lite i brist på annat
detta var vad Mattias åstadkom. Tyckte jag var mycket fint!




Jag är lycklig! jag äter mega god MAAT!



Muffins on the way. Ser kanske lite suspect ut, men det är äpplen
med socker och kanel röra!



Ser ni lyckan eller! jag får äntligen baka! =D



Det blev en San Fransisco till baket! mycket god måste jag säg
jag som inte brukar gilla vodka, men jorå!



ja, nu är det bara in i ugnen. Satan va de växte haha! Men
resultatet blev riktigt mumsigt! Dagen efter var even better!


Söndag morgon, efter att ha skottat utfarten!



Jag tar sats...



För att...



Göra min första snöängel på 100 år typ!



Tyckte den blev ganska söt :)



en riktig after ski bild! eller snarare after skott bild!



Mattias är uppe på taket och skottar! lägg märke till den lilla
snö högen som är vid dörren!!!



Jag var stark nog att skotta denna underbara stig! för sopmännens
skull!



Sedan vågade äve jag mig upp på taket. Högen var över fönstret
innan.  Före!



Efter! Försökte tafrån exakt samma ställe som före bilden, men 
ja ni ser ju skillnaden!



Lite mallig var man ju! 



Okej, jag behöver ju inte överdriva.. Men kämpestark tyckte
jag allt att jag var! det var om inte annat riktigt kul! Mysigt.



Och här har vi resultatet av hårt slit, den lillahögen är nu
jävligt hög! Andra sidan var värre haha, det var roligt att
hoppa ner i den, jag försvann typ! :D



Efter 2timmars slit, och ätande av bullar, glass, mackor, kaffe
och cider var vi äntligen påväg hem! Eller först - handla lite!

Hoppas ni inte haft en lika jobbig dag :D Nej, eller sova lär
man ju göra inatt om inte annat!

Här är -16 nu! 18.37 . Ganska mysigt! 

Ha en härlig söndags kväll nu!

Puss och kram
Önskar The Skotterz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0