Danspojkar

Afghanistan

Igår såg jag ett program på Kunskapskanalen. Och väldigt ofta går det konstiga program där måste jag säga, men detta tog fan priset.

I afghanistan är det tydligen mycket vanligt med danspojkar. Det innebär pojkar från 11-18 år som livnär sig på att dansa i tjejkläder inför gifta män som "njuter" av att titta på dem. Oftast slutar det med att pojken följer med den gifta mannen hem och har sex med honom, för pengar givetvis.

Pojkarna ägs av en ledare. Den ledare man fick följa mest hade haft ca 2000-3000 små pojkar. Många av dem är döda pga att de försökt fly från sitt helvete. Han som intervjuade frågade "hur känns det att kolla på när de dansar?" "jag njuter av att se dem dansa, det är det bästa jag vet" "Har du sex med dom?" "nej hehehehehe"

Just då, eller innan dess, ville jag bara spränga huvudet av dem allihopa. Jag fattar mig inte alls på det, hur idiotisk får man bli?

Det värsta av allt var nog att kvinnorna som var förklädda i burka hade ingen talan, männen fick göra precis vad de ville, ha sex med små pojkar eller sälja sin pojke för att få pengar till familjen. Hade kvinnan gjort något av detta hade hon stenats till döds. Iaf, om hon varit otrogen. En man blv intervjuad och fick frågan "vad tycker din fru om att du har sex med små pojkar? "kvinnan har ingen talan här, men jag är mer civiliserad så jag diskuterar med min fru först"

Som om hon kan säga nej?

Man fick följa en liten pojke på 11 år som precis skulle lära sig dansa och sjunga. Det var hans farbror som sa sig vara hans pappa som skickat honom. Han fick bli intervjuad och när han blev frågad om saker viskade hans "ägare" vad han skulle svara.

Sedan efter ett tag rymde den lille pojken och det blev hus i helvete. Tillslut kom han till sin riktiga pappa och då skulle han börja skolan och hans dröm var att bli läkare och hjälpa de killar som utsäts för detta helvete.

Jag förstår inte varför jag kollade, eller varför jag bryr mig. Jag kan ändå inte göra något. Men jag trodde inte att männen där nere var så äckliga. Hur ska jag ändra min uppfattning nu då? Har sett alldeles för mycket skit nu.

Jag var tvungen att skriva av mig om detta hemska ämne. I stort sett hela afghanistan pågår detta och polisen är rädd för de stora ledarna så de gör inte speciellt mycket åt saken.

Hoppas för de små pojkarnas skull att de hittar andra sätt att överleva på, deras liv är förstörda som de sa själva.

Allt för mig!
Mics

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0