Trottobar

Vad ska jag börja? kanske att stava rätt (var)... nåväl!

Första dagen på mitt jobb in action. Nej, de har inte öppnat ännu, men på torsdag är det premiär!

OCH jag älskar mina nya arbetskamrater! Okej älska är ett stort ord, men ja ni fattar tror jag. De är super härliga, öppna och det bästa är att de flesta av dem har inte jobbat inom restaurang innan! Vilket gör att jag med en gång känner mig kanon mycket mer säker! Det hade fan varit illa om alla var 35+ och ja...men nu är det så att de flesta är i min ålder och två av dem har ja träffat innan. Amanda Roth och Matilda (hon har en tvilling som heter Malin). Så det är awesome!

Idag har jag slitit som ett djur. Eller som en målare, jag har målat hela dagen. Det var ett helsikes jobb, men kul var det och kallt. Fasen va kallt det skulle vara idag, det var ju så varmt igår.

Imon kör vi igen 11.00 till 17.00? Vi får förhoppningsvis provsmaka maten imon! De fick en kaffemaskin idag!!! de är nytt, de hade dem inte innan och thank god for that. Det blir kalas!

Sedan påpekade jag att jag inte är någon öl och vin drickare och sa att deras cider "Briska" som de har köpt in kommer inte gå hem hos de som är som jag. För många har ju fått smaka den cidern av mig och nej inga glada miner, därför kommer det bli "somersby" också eller istället. I löve it! Känns skönt att man får vara delaktig i vad som ska köpas hem!

Något annat? Ja! vi slipper bära 4 tallrikar på en gång. Serriöst deras tallrikar, de väger typ 1.4 kg utan mat. Och jätte dumma, men snygga! Alltså det går ju att bära fyra, men helst tre. Så relief. Anders sa ju till mig att ja inte skulle få jobbet om ja inte kunde bära fyra, så jag har ju tränat som fan på det och ja! men det behövs ju på de mindre tallrikarna vi har iofs.

Något mer? Ja! Vi ska få jackor, tjocka tröjor och pike tröjor! som är as snygga och as sköna! Självklart står det trottobar på, så najs! Jag och Matilda gick till Steffes tryckeri för att kolla på dem så vi testade dem med, vi ba åååh va sköna! det är ju svin kallt nu ju så!

Nu då? Nu blir det plugga projektarbete, det är så lite kvar så det nästan är löjligt, men jag är perfektionst jag vet, och jag vill vara det. För ja, det är oftast bra. Fick jag iaf höra på jobbet idag, så får continue med det!

Puss och kram
Miccs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0