Pluggar utan solen

Hej!

Sitter här och läser om elevskolan på dramaten.

Hittade en rolig text som Gustav III skrivit till Svenska akademien angående dramaten.

"Som Swenska academien genom dess
instifelse till språkets upodling tillika är att
anse för swenska witerhetens yppersta
domstol, hafwe vi ansett nödvändigt att,
jemte der Wår Dramatiske theatre uti
dess förvaltning lyder under Eder styrelse,
densamma tillika i sina arbeten bör ställas
under någon academiens befattning."

Serriöst? Vad är det för svenska egentligen? Jag skulle kunna stryka hur många ord som helst där
som bara är onödiga, nåväl, tur att det finns förkortningar nu förtiden!


Just precis nu ringde ett sånt där äckligt 08 nummer. Söker på numret och såklart att det är det vanliga swedentele2marketing. Jävla bedragare och jag hatar dem, det finns inte ens någonting som de säljer?

Blä på telefonringare, vem uppskattar sånt? Nobody, kanske en mycket ensam liten tant som inte fått prata på några timmar eller nått. Ne, jag undrar egentligen hur många procent som köper något över telefon ?

Svar jag nog inte lär få!

Nu ska jag continue med mitt projekt! Snart där!

Puss
Miccs

Kommentarer
Postat av: Anna

gillar svenskan där ja.. typ jobbigare att läsa än en text som en femåring har skrivit? haha

2010-04-13 @ 20:06:15
Postat av: FELAY

Tack fina mic :)

2010-04-13 @ 20:13:48
URL: http://palacestation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0