4e advent

God förmiddag!

Pappa och Mattias har gått och blivit förkylda. Jag skyller på alkoholen, för det har ja inte druckit någon.

Igår va vi högt uppe i bergen, då menar ja högt uppe i bergen. Vi besökte en te odling. De fanns hur många som helst. Men den  vi var på var inte nådig alltså. Grejen är den att thai te är inte lika gott som kinesiskt, så jag sket i att prova te.


Efter det åkte vi lite högre upp till en kinesisk by, där vi stanna för att äta. Åt soppa för 6 kronor, det funkar alltså! medans pappa blev pålurad en black chicken soup för 40 kronor. Det är fett dyrt. Den var inte god heller, tyckte jag och mattias iaf. Men pappa käkar allt, den minsta kycklingen någonsin.

På kvällen åkte vi till en stor nattmarknad, där det finns massa skit. Helt galet va onödiga grejer. Men jag och Mattias hittade present till sin fader och jag till Nisse.

Sedan klockan 23.30 tog vi en tuk tuk hem. Den jäveln blåste mig på 20 bath! Det är mycket för en tuk tuk. Jag skrek efter honom! Kom ihåg, ha alltid  små pengar i fickan! och betala inte mer än typ 50 - 60 bath!

Det tog ett tag för mig att lugna ner mig haha! Men rätt ska va rätt! maffia är va dom är!

Nåväl nu får ni kolla på lite bilder!










Busted sverige, julblommor växer som ogräs här!


Här har vi miljöboven. Eldar bort allt, här har vi inga grävmaskiner!


Barn som dansade på marknaden. Sött!

Det fanns till och med andra småtjejer som var kanske 6 år och hade rouge,
mascara, eyeliner och läppglans.

Det tyckte jag var hemskt. De var till och med lättklädda...

Men men, som sagt!

Ha de fint!
Puss M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0