Första Praktikdagen.

Me is happy.

    Okej, idag var första dagen på min praktik. På salong La couronne. De har har märken som Collistar och Sheseido.
   Jag har blivit tilldelad rollen som barista, vilket jag tycker är mycket kul eftersom jag får greja med sånna kaffe grejer. Sedan har jag ju även fått slava en hel del, men det är ju en sådan bransch för att lyckas börjar man i botten och når sedan toppen. Så Idag har jag fått dammsuga, tvätta i solariumen, gå ärenden på stan osv.
   De roliga jag fått göra är att plocka upp nya produkter, lära mig nya märken och lära mig stället. Jag ska bli tilldelad rollen som telefonsvarare.. nej inte : Hej ni har kommit till la couronne vi kan tyvärr inte ... Utan jag ska ju svara i telefon och boka in behandlingar och sånt.  kommer inte på vad namnet heter just nu ^^ . Sedan så får jag ju redan stå i kassan lite smått. Så vad säger ni börjar från botten, når nästan toppen.
   Fick även massa prover idag, foundation och dag/nattkräm.
   Sedan kom även PH in och hälsa på. Trevligt faktiskt :D . Eftersom jag va sjuk tors,freda undrade han var jag var.
Jag behöver ju inte skriva allt, men kommer skriva massa spännande saker varje måndag det jag lär mig, tips och trix! ;)

* Jag skrev en stjärna på bilddagboken att jag får sola gratis. Hon sa att på morronen innan alla kommer så kunde jag få gå ner och sola, vet ej om hon mena gratis, men jag skiter i vilket eftersom jag inte solarsolarium, why? Ska jag ens behöva förklara detta? Nej faktiskt inte :)

Sen är det en sak till. Som jag stör mig på mig själv. Hon pia röker då, så sa hon; nej nu ska jag gå ut och röka, röker du? Jag sa hehe nej. Jag typ skämdes över det:O Jag är ju sjuk ihuvudet. Jag ska va STOLT! Men jag fattar inte, hon ska ju inte ta förgivet så där som om jag rökte... Ne nu blev jag ledsen på mig själv. Jaja.. Jag är iaf stolt icke rökare, och det borde fler vara. Borde joina blondinbellas team på playahead. FFRI ( fina flickor röker inte ) = sant MED STOR PUNKT .

Ett sista citat, ''Skönheten sitter inte i läppen'' Klura ut vad jag mena med den om ni kan !

Nej, nu så har ja skrivit klart för idag, tack för mig :)
Puss Micaela <33

 Dagens outfit, min braiga mobilkamera<3

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hoppas inte du blev allt för glad för en kommentar för det är bara jag som säger:

Sheseido <3<3<3<3

2008-09-15 @ 20:40:16
Postat av: Anonym

Ja men så heter det ju :D tack :)

2008-09-15 @ 20:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0