Läskigt!

Bloody sunday. ( nästan iaf)


  
Jag vaknar upp hos min älskling. Det va härligt, fast jag blev lite förvirrad av klockan osv.. men äsch. Nevermind typ.
Sedan efter en mysig frukost med hans pappa, marie och mattias. så tog jag bussen till jobbet. Där jag möts av tomma bänkar och trasiga väggar och söndrig trappa. Jag ba oj, bygger de om typ?
   Sen så kollar jag noga, så ba nej så bygger man inte om. Så får ja reda på att det har varit inbrott :O

Detta sa jag i lördags : ( natten då det hemska skulle hända)
Jag gick och tänkte för mig själv vad altt godis ska ta vägen, de som inte lyckas säljas, om vi i personalen ska få det eller inte. Men det visar sig sedan att den chokladen kommer sitta fint på någon annans röv! De svinen!
   Jag pratar sedan lite med tjejen i receptionen, och frågar på skojj om det inte varit inbrott på ett tag? hon skratta lite och sa nej som tur är, hoppas inte på fler heller...
 

Så händer det på riktigt. Jag såg först inte allt som blivit taget utan det kom efterhand som att jag ville fylla på osv typ.
De tog: Platt tv, sprit,tobak,öl,massa godis (palla) kläder ur shopen och kassa skåpet på övervåningen.
 man tror de hände mellan 01 - 04. men vafan hände med larmet lixom?

   Man kan lätt säga att de va amatörer, vem fan går dit och snor massa små godis ? när det finns dyra golfbägar att ta å sedan att sälja. Sedan de kassaskåpet hur visste dem att det låg på andra våningen?  Det väger typ 1 ton.. nej men as tungt, så de hade kastat ner det från trappan så den va helt jävla trasig, sedan hade de huggit sönder väggen mm. Det äckligaste var ju att jag gick på de ställena där de hade varit. Jag kände verkligen hur de hade agerat när de var där, typ när de åkt så har de säkert skrattat å tagit en öl å käkat en plopp typ. Usch :( Sånna jävlar! Det va inte så längesen de hade inbrott lixom! då dehade tagit kassaskåp då med. Fattar inte varför de inte har kameror? :/ Säkert 18 åringar som inte har nått liv. Som måste förstöra. Nej jag blir arg. Jävligt arg. Då kommer mina fördomar fram.
   Satt och snacka med sabine på vägen hem. Då vi prata om inbrott mm. Då sa hon att 99% av typ alla stölder mm görs av de som har utländskt påbrå, och hon är även lite utlänskt så hon menar ju verkligen det hon säger! så jag har kanske inte så mkt fördomar egentligen. Jävla skit tkr ja. hon berätta om när hon bodde på andersberg, hon fick inbrott 2 ggr. Gissa av vilka? precis...

Ne nu blir ja rädd, vill inte vara ensam så är det bara. Man är inte säker nånstans, det är fan förjävligt, och sverige ska vara världens bästa land. Då vill ja nog inte ens lämna halmstad!!! Detta är något som man tänk vara så långt borta, men nu så sjukt nära.

Lås dörren och skaffa en stor jävla hund som skrämmer bort alla jävla fattilappar! ( det är va dom är ) jag lovar larm funkar inte, hund funkar! 
Nattí natti, Micaela <33 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0